O autorze
„Menedżer kultury”, ekspert Unii Europejskiej w zakresie kultury, wieloletni dyrektor różnych instytucji, m.in.: Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego Malta, Teatru Rozmaitości w Warszawie, Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej. Od 2005 roku kieruje Polskim Wydawnictwem Audiowizualnym, przeksztalconym w 2009 r. w Narodowy Instytut Audiowizualny. Michał Merczyński z powodzeniem prowadzi go przez meandry cyfryzacji dziedzictwa kulturalnego i kształtuje polską kulturę w teorii - za pośrednictwem wydawanego przez Instytut internetowego pisma Dwutygodnik, jak i w praktyce - poprzez wsparcie dla setek wydarzeń kulturalnych. W 2011 r. NInA współodpowiadał za organizację Europejskiego Kongresu Kultury i Krajowego Programu Kulturalnego Prezydencji.

Born digital

W dobie masowych redukcji zatrudnienia w mediach, cięć nie tylko wydatków na kulturę, ale i rubryk, gdzie o kulturze pisać można wyczerpująco, zrodził się periodyk z prawdziwego zdarzenia kulturalno-literacki.

Dba o słowo, a czytelnika, który byle czego nie łyknie, szanuje. Wydaje regularnie i ma swoje zdanie. Nie ulega pędowi ku taniej rozrywce w powszechnej walce o odbiorcę i dobre statystyki.



Od przeszło trzech lat, bo tyle czasu upłynęło od jego pierwszego wydania, współpracuje ze znakomitościami polskiego dziennikarstwa i krytyki, choć dostrzega i wciąż poszukuje młodych, świetnie i świeżo piszących debiutantów. Publikuje praktycznie wyłącznie o kulturze, choć wznosi się ponad tradycyjne podziały na dziedziny sztuki. Komentuje, analizuje, podsumowuje. A do tego niebanalnie wygląda i trafia pod strzechy, przynajmniej te z dostępem do sieci. I choć nie bez powodu darzę go szczególnym sentymentem, nie mogę nie napisać, że już 100., jubileuszowy numer dwutygodnik.com zawisł pod swoim tytułowym adresem. Za jego konsekwentny rozwój, za upór w tworzeniu i inteligentne poczucie humoru całej redakcji, jako wymagający odbiorca i aktywny uczestnik kultury, z całego serca dziękuję!
Trwa ładowanie komentarzy...